Vzdělávací programy pro ZŠ
Nabídku environmentálních programů pro ZŠ ve školním roce 2019/2020 najdete zde
Podrobné informace o nabízených programech:
Název vzdělávacího ekologického programu | „Procházky po Jindrově naučné stezce“ |
Vzdělávací oblasti dle Rámcového vzdělávacího programu | vzdělávací oblast 5.4. Člověk a jeho svět, 5.6. Člověk a příroda, průřezové téma 6.5. Environmentální výchova |
Věková skupina | Děti z 1. – 9. třídy ZŠ |
Délka programu | 4 hodiny |
Doba realizace programu | Květen, červen, září, říjen |
Místo realizace programu | Jindrova naučná stezka (J. Hradec – Jindřiš) |
Vzdělávací obory / předměty | 5.4.1. Místo, kde žijeme, Rozmanitost přírody, 5.6.3. Přírodopis |
Odborný garant | RNDr. Jan Pokorný, CSc. |
Popis naučného programu:
Metody:
|
|
Cíl naučného programu:
|
|
Materiály / technické pomůcky
|
Zpracované pracovní listy, zafoliované obrázky, omalovánky jako odměna, testy pro starší děti |
Název vzdělávacího ekologického programu |
„LES“ |
Vzdělávací oblasti dle Rámcového vzdělávacího programu |
Vzdělávací oblast 5.4. Člověk a jeho svět, 5.6. Člověk a příroda, průřezové téma 6.5. Environmentální výchova |
Věková skupina |
Děti z 1. – 9. třídy ZŠ |
Délka programu |
2 – 3 hodiny (podle věku) |
Doba realizace programu |
Květen, červen, září, říjen |
Místo realizace programu |
Lesy v okolí Jindřichova Hradce |
Vzdělávací obory / předměty |
5.4.1. Místo, kde žijeme, Rozmanitost přírody, 5.6.3. Přírodopis |
Odborný garant |
RNDr. Jan Pokorný, CSc. |
Popis naučného programu:
Metody:
|
|
Cíl naučného programu:
|
|
Materiály / technické pomůcky
|
Zpracované pracovní listy, zafoliované obrázky, knížečka o mravencích, omalovánky jako odměna |
Název vzdělávacího ekologického programu |
„POLE, LOUKA“ |
Vzdělávací oblasti dle Rámcového vzdělávacího programu |
Vzdělávací oblast 5.4. Člověk a jeho svět, 5.6. Člověk a příroda, průřezové téma 6.5. Environmentální výchova |
Věková skupina |
Děti z 1. – 9. třídy ZŠ |
Délka programu |
2 – 3 hodiny (podle věku) |
Doba realizace programu |
Květen, červen, září, říjen |
Místo realizace programu |
Terén v okolí Jindřichova Hradce |
Vzdělávací obory / předměty |
5.4.1. Místo, kde žijeme, Rozmanitost přírody, 5.6.3. Přírodopis |
Odborný garant |
RNDr. Jan Pokorný, CSc. |
Popis naučného programu:
Metody:
|
|
Cíl naučného programu:
|
|
Materiály / technické pomůcky
|
Zpracované pracovní listy, zafoliované obrázky, omalovánky motýlů jako odměna |
Název vzdělávacího ekologického programu |
„Mokřady“ |
Vzdělávací oblasti dle Rámcového vzdělávacího programu |
vzdělávací oblast 5.4 Člověk a jeho svět, 5.6 Člověk a příroda, průřezové téma 6.5 Environmentální výchova |
Věková skupina |
oba stupně základní školy |
Délka programu |
3 – 4 hodiny |
Doba realizace programu |
duben až červen, září až listopad |
Místo realizace programu |
niva Hamerského potoka u Jindřichova Hradce nebo mokřad v polích na západním okraji Jindřichova Hradce, případně jiný mokřad v okolí školy |
Vzdělávací obory / předměty |
5.4.1. Člověk a jeho svět (Rozmanitost přírody), 5.6.3 Přírodopis, 5.6.4 Zeměpis |
Odborný garant |
RNDr. Jan Pokorný, CSc. |
Popis naučného programu:
Metody:
|
|
Cíl naučného programu: Pochopení významu zachování mokřadů v krajině a poznání jejich významu, vytvoření kladného vztahu k místu z lidského hlediska nehostinného. |
|
Materiály / technické pomůcky
|
pracovní listy, herbář, atlas rostlin, klíč k určování vodních organismů, mech (rašeliník) v krabičce, pokud není na místě |
Název vzdělávacího ekologického programu |
„Voda (rybník, potok)“ |
„Vzdělávací oblasti dle Rámcového vzdělávacího programu |
vzdělávací oblast 5.4 Člověk a jeho svět, 5.5 Člověk a společnost, 5.6 Člověk a příroda, průřezové téma 6.5 Environmentální výchova |
Věková skupina |
oba stupně základní školy |
Délka programu |
3 – 4 hodiny |
Doba realizace programu |
duben až červen, září až listopad |
Místo realizace programu |
„Polívky“ u Jindřichova Hradce, případně jiný rybník v okolí školy |
Vzdělávací obory / předměty |
5.4.1. Člověk a jeho svět (Rozmanitost přírody, Lidé a čas), 5.5.1 Dějepis, 5.6.1 Fyzika, 5.6.3 Přírodopis, 5.6.4 Zeměpis |
Odborný garant |
RNDr. Jan Pokorný, CSc. |
Popis naučného programu:
Metody:
|
|
Cíl naučného programu: Uvědomění si vlivu člověka na krajinu (v dobrém i špatném smyslu), pochopení základních ekologických vazeb ve vodních biotopech, význam vody v krajině. |
|
Materiály / technické pomůcky |
pracovní listy, herbář, atlas rostlin, klíč k určování vodních organismů, síťka, kopie starých map |